fredag 21 november 2014

Så var det helg igen

Det var med darriga ben som jag lämnade gymmet igår. Som avslutningspass ihop med pt-Jakob (för den här gången!) körde jag nämligen ben och rumpa. Gissa om jag har träningsvärk idag! Och det är kul att känna att det går framåt. Även om jag mest fnissar när pt-Jakob säger "så köttar du på, fem kvar!" när jag gör marklyft med enbart 20-kilosstången och tycker det är supertungt. Är det bara jag som ser det komiska i det? Ja, på den nivån är alltså jag ;) Det är faktiskt lite skämmigt att jag inte orkar lyfta mer, även jag också förstår det löjliga i att jag säger så. Men som sagt, det är för första gången kul att träna och inte bara något jag gör för att jag vet att jag bör för att det är nyttigt med träning. Blir arg och taggad när jag inte orkar och vill bli ännu starkare och klara ännu mer vikt. Fast arg på ett skönt sätt. Känner knappt igen mig själv. Och att träna på fredagmorgonen är nog det bästa av allt. Ett perfekt sätt att komma i fredagsfeeling, därefter jobba lite, äta lunch med kollegorna på Surbrunnsgatan och jobba lite till. Kände mig glad och pigg när jag kom hem lagom till fredagsmyset. Och en glad mamma innebär såklart glada barn! 

Så i morse var det fint väder för första gången på evigheter. Sol och några grader under nollan. Vilken härlig morgon att springa på! Hade tänkt prova på intervallträning i elljusspåret. Har aldrigt sprungit intervaller förut. Men det fina vädret var alldeles för fint för att slösa i elljusspåret, så det blev en vända runt sjön istället. Körde två omgångar pyramidintervaller, men fuskade lite på slutet och sprang mest på för att det kändes bra i benen. Och för att det är jobbigt med tempoväxlingar... Fast jag behöver verkligen bättra på flåset, tycker det är svårt att springa i ett högt tempo. 

Sedan gick luften ur mig lite. Träningsvärken från gårdagens styrkepass satte in ordentligt i rumpan. Så nu har vi mest skrotat runt här hemma och tagit det väldigt lugnt. Min fina man sitter just nu och skissar på trädgården och bollar idéer med mig lite då och då. Ett tecken på att även han är rätt välmående han också. Själv har jag har en tanke om att skruva ihop en lådhurts och ett skrivbord till hobbyrummet i källaren, men det verkar gå lite sådär med den ambitionen...

1 kommentar:

  1. Bra jobbat med intervaller! Jag har sprungit regelbundet i 20 år och kan räkna mina intervallpass på fingrarna...

    SvaraRadera