söndag 23 november 2014

Sånt som händer denna söndag

Jag hade som vanligt min sovmorgon idag. Men nej, jag kunde inte sova. Istället googlade jag videoklipp på olika gymövningar. Jag kan som sagt hamna i en form av mani när jag hittar något jag gillar och fastnar gärna i tankar om det som intresserar mig. Kan i sådana perioder ägna stor del av min vakna tid med att tänka och fundera och googla och göra upp planer. Sån är jag! 

I alla fall. Idag var det bestämt att jag och syrran skulle till Nordic Wellness i Alingsås och träna ihop. Eftersom jag tränat både fredag och lördag så var planen att köra armar, bröst och core. Lokalerna imponerade på mig. Stoooort och väldigt fräscht. Det gillar jag. Gott om plats och många maskiner. Ingen trängsel  alls! Dit kan jag till och med dra med mig barnen, så nu kan jag definitivt träna även på helgen utan att få dåligt samvete över att min man måste ta barnen.

Började med 2 km rodd och därefter körde vi lite random övningar - vilket påminner mig om att jag måste bli bättre på att följa Jakobs pass och anteckna vikter, reps och antal set... Och så avslutade jag med 1,7 km stakmaskin. Sen var jag rätt mör. 

När vi var klara så hade min man smsat ett par gånger. Arvid, min sexåring, hade fått en av sina feberattacker (han har en autoinflammatorisk sjukdom som heter periodisk feber) och hade över 39 graders feber. Tycker så himla synd pm min lille hjälte. Planen var att en kompis skulle komma och leka efter lunch, men det fick vi såklart avblåsa. Tur det finns alvedon när febern kryper uppåt 40 grader. Blir fortfarande både förvånad och lättad över alvedoneffekten - så jobbigt han har utan den. Nu var det annars länge sedan han hade en attack. Tror han hade en precis när skolan började. Nästan så jag började hoppas på att de skulle försvinna bort. Men nej, får se om det blir tätare nu under vintern igen eller om det faktiskt glesat ut. 

Så resten av dagen har vi bara slappat. Nu tittar barnen på Draktränaren 2 som kompensation för dagens uteblivna kompis. På det hela en rätt skön söndag i alla fall.

Och just det, hurts och skrivbord ihopskruvat - check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar