måndag 10 november 2014

Dagens aha-upplevelse!

Idag har jag haft det vanliga måndagsmötet på jobbet, flängt ett par gånger mellan mina två arbetsplatser, rusat genom stan pch beställt glasögon samt införskaffat plan-B-presenten till min storasyster som firar jämn födelsedag i helgen samt färdigställt och levererat ena delen av en granskningshandling i ett uppdrag. Superstressad men på ett rätt gott humör ändå. Och i regelrätt Göteborgsväder ska jag tillägga.

Alldeles nyss, på väg genom stan till tåget, så slår det mig att jag känner mig ovanligt stark i rygg och mage. Att jag inte behöver tänka fullt lika mycket på hållningen som tidigare. Hurra!

Det låter förmodligen som en av de naturligaste sakerna i världen, att inte behöva tänka på sin hållning. Men sedan jag slutade rida för en jädra massa år sedan så har jag bara fått sämre och sämre hållning. Allt syande och kontorsjobb har väl gjort sitt till. 

Så himla roligt att få en positiv aha-upplevelse en sån här grå, trist och stressig måndag! Nu ska jag hem och med glädje köra de dagliga magövningarna - tjohej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar