torsdag 27 november 2014

Benpass och bubbel

Mitt val av gym har jag gjort med tanke på att det ska vara smidigt att träna oavsett vilken av mina arbetsplatser jag är på för dagen. Ungefär två dagar i veckan är jag på stadsbyggnadskontoret vid Postgatan (om det inte blir som den här veckan då jag sprungit fram och tillbaka mest varenda dag...) och resterande tid är jag på mitt hemkontor vid Esperantoplatsen. Så därför tränar jag mestadels på NW vid domkyrkan. I morse tog jag en sväng om gymmet innan jag gick till Sbk. Jag gillar morgonträning skarpt! Skön känsla i kroppen resten av dagen. Tyckte inte där och då att det var ett så jobbigt pass - men nu efteråt... Voine, voine!

Sen att jag skyndat mig mellan jobben hela tre vändor idag har också gjort sitt. Fötterna är inte glada på mig och mina DocMartens och de ömmade rätt rejält när jag äntligen kom hem. Anledningen till dagens flängande var utlovad skumpa på hemkontoret och att jag en halvtimme senare hade ett möte på Sbk. Men det är klart man vill ha bubbel på en torsdag! Vad gör man inte för att få sätta guldkant på en vardag i november? Anledningen till firandet är att vårt kontor ingår i ett team tillsammans med ett av åtta utvalda bostadsföretag som får möjlighet att i en första etapp utveckla Frihamnen här i Göteborg. Intresset att få möjlighet att delta var stort så vi är mycket stolta över detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar