lördag 8 november 2014

Dagens pass

...var tungt och jobbigt. Stumma, tunga ben och tung rumpa (!). Först tänkte jag att det berodde på att jag började med att springa på asfalt och att det skulle bli bättre när jag kom till elljusspåret. Men nejdå. Eftersom elljusspåret bara är två km så tog jag två varv. Jag hade planerat ett tredje, men kände mig allt annat än sugen på det. Så idag blev det bara drygt sju km totalt. Väl hemma gjorde jag de dagliga magövningarna som jag fått av pt-Jakob. Men sen fick det räcka. 

Blir så arg och sur när det inte känns roligt att springa. Såklart fattar jag att det finns bra och dåliga dagar, men bara för det så behöver jag väl inte ta emot dem med öppna armar? Undrar om det var för att jag sprang för nära efter att jag ätit frukost? Eller för att jag snart ska ha mens?

Efter lunch tog jag med minstingen, som just nu är en riktigt jobbig liten unge (jo, jag får säga så för jag är hennes mamma och jag älskar henne ändå!), till Alingsås för att handla lite kläder och gå på fik. Vi hade en väldigt mysig stund ihop, hon behöver förmodligen känna att hon står i centrum och att vi gör något med bara henne. Hon har inga aktiviteter ännu så hon är alltid den som får stanna hemma när storebror åker på simskola etc. Det är väldigt tjafsigt mellan henne och storebror just nu. Så öronen krullar ihop sig på oss. I vilket fall som helst - efter dagens tråktur kände jag att jag behövde den där morotskakan minsann! Och det var roligt att göra något med bara lillfia.


Dagens skitben. Jag hoppas på bättre känsla nästa pass.

2 kommentarer:

  1. Vissa pass är bara urdåliga. Nästa går säkert mycket bättre. Mysigt med egentid med dottern.

    SvaraRadera