lördag 8 november 2014

Äntligen lördag

Lördag morgon och min tur att gå upp med våra morgonpigga barn. Idag fick vi sova ända till 06.50 - sovmorgon! Lördag morgon brukar jag också ta mig en längre löptur. Hittills oavsett väder. Vi får se hur länge mildvädret och entusiasmen håller i sig... När min man går upp, runt nio, brukar jag ta på mig träningskläder och ge mig ut på en tur runt sjön, ca åtta kilometer. Jag kan gå och se fram emot detta hela arbetsveckan. På söndagarna är det tvärtom - min sovmorgon, maken går upp med barnen och när jag gått upp ger han sig ut på en tur. Väl inarbetade rutiner, vilket säkert låter urtrist. Men för oss funkar det bra. Då har vi klarat av träningen tidigt på dagen och kan hitta på andra saker resten av dagen. Jag funderar på att lägga till ett styrkepass på söndagen, åka till Alingsås och träna med lillasyster, som precis har börjat träna efter sin graviditet. 

Idag funderar jag på att testa elljusspåret här i Floda. Jag har inte kollat in det förut, det är bara 2 km, men min man säger att det även finns träningsredskap utmed slingan och dem är jag sugen på att spana in. Jag känner en viss stress (ja, jag vet - skitdumt!) över att jag måste träna upp styrka i armar och core om jag ska orka med tre mil längdskidåkning. Pt-Jakob menar att jag kommer att klara av det och att min styrka, eller avsaknaden av den, egentligen spelar mer roll för hur jag kommer att må efter loppet. Men ändå, det är helt klart så att jag oroar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar