tisdag 18 september 2012

Frisk som en nötkärna

Idag har jag varit på hälsokontroll via jobbet. Ni vet, väga, mäta, sticka finger, cykla, prata. Sånt där man gör för att ta reda på hur man egentligen mår.

För att vara en person som aldrig någonsin tränat i någon organiserad form, yoga i några terminer undantaget, så mår jag enligt testet oförskämt bra. Min syreupptagningsförmåga fick med beröm godkänt och jag tillhör enligt den där utvärderingen "eliten" i min åldersgrupp. Sjuksköterskan frågade t o m om jag hade tävlingssimmat som ung (ouch!).

Ursäkta mig men nu måste jag skratta. *ASG*

Jovisst, jag känner mig i hyfsat god kondition. Men jag skäms nästan över ett sådant resultat, för jag är rätt rejält lat. Jag har liksom inte förtjänat den där syreupptagningsförmågan. Fast jag antar att det finns naturliga förklaringar. Jag har väl bra gener, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar